Vyhledávání


Kontakt

Radek Nohejl
Wanaka, New Zealand

E-mail: radeknohejl@seznam.cz

Picton, Blenheim, Kaikoura a West Coast

02.05.2010 21:32

Každého, kdo připlouvá trajektem na Jižní ostrov, první uvítá Marlborough Sound a poté přístav v menším městě Picton. Já jsem se zde podle předchozí domluvy setkal s kamarádem Martinem, co je již 5 let na Zélandu.

První noc jsem stravil u něj doma a pak mi pomohl se sehnáním bydlení v Blenheimu. Blenheim je se 30.000 obyvateli největším městem Marlborough regionu.

Zde jsem bydlel a poznal nejdříve několik nebo spíš spoustu Čechů (zdravím Tondu, Vojtu, Michala, Vendulu a spoustu dalších). Ne nadarmo by se každý mohl za chvíli cítit jak doma, teda ohledně lidí, kdy každou chvíli odněkud slyšíte český jazyk, ale příroda a město přeci jenom Českou republiku nepřípomíná :-)

Jinak okolí Blenheimu je ve znamení vinic. Prostě samá vinice a občas nějaký ovocný sad. Sám jsem zkusil práci na vinici, ale zrovna listopad a prosinec probíhá asi nejhorší a nejnáročnější druh práce.

V listopadu a prosinci jsem navštívil oblast Nelson lakes, samotné město Nelson a Severní část West Coast (Západní pobřeží). Samotný Nelson jsem navštívil od prosince do konce ledna 4x. Vždy bylo i jedním z důvodů shlédnutí filmu AVATAR ve zdejším 3D kině. Celkově jsem ten film na Zélandu viděl 8x :-)

V listopadu jsem s Michalem, Vendulou a Tondou jel do Kaikoury, která je známá výlety lodí za velrybami a delfíny (tahle pěkná věc stojí ale 150-170 NZD) a v okolí jsou kolonie tuleňů. Takže jsem zblízka poprvé spatřil ve volné přírodě tuleňě. No krása až na ten smrad :-)

Při třídenní cestě s kamarády Tontou a Vojtou jsme zamířili nejprve kolem Nelson Lakes NP, dále cestou na West Coast, která velmi dlouhou dobu kopíruje řeku Buller River. Poprvé jsme přespali v předem zamluveném ubytování - Eco Lodge "Beaconstone" - musím říci, nejlepší ubytování, co jsem na Novém Zélandu potkal, je tam vše soběstačné viz. odkaz. Ráno jsme si trošku prošli místní hustou bush a zamířili jsme do Westportu a dále na Cape Foulwind, kde krásně členité pobřeží a žijí tu kolonie tuleňů.

Pak jsme stočili směr jih a zastavili jsme se u Punakaki u Pancake Rocks, v češtině Palačinkové skály, protože skály vypadají, jako kdyby někdo vršil palačinky na sebe. Kousek jižněji jsme navštívili město Greymouth, něco nakoupili k jídlu a jeli směr vnitrozemí.

Ubytování v jednom hostelu jsme našli ve městě Reefton. Dříve se v této oblasti těžilo zlato. Třetí den jsme si to namířili na východní pobřeží. Zastavili jsme se v městě Hanmer Springs, kde jsou horké prameny a je zde velké lázeňské centrum včetně spousty bazenů s různě horkou vodou. A přes Kaikouru jsme se dostali zpět do Blenheimu.

Práci jsem s pomocí Martina sehnal těsně před Vánoci v supermarketu Fresh Choice, nacházející se v Pictonu. Doplňoval jsem jeden měsíc zboží do regálu. Práce docela dobrá, lepší jak pracovat na vinici.

Pokračování příště...

Diskusní téma: Picton a Blenheim

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.