Vyhledávání


Kontakt

Radek Nohejl
Wanaka, New Zealand

E-mail: radeknohejl@seznam.cz

Co jsem dělal v Aucklandu a cesta na jih

29.04.2010 22:05

V hostelu    jsem bydlel od 21.10. do 3.11.2010. Byl jsem na pokoji sám a až když přiletěla na poslední tři noci Martina (kamarádka, kterou jsem vlastně poprvé viděl až na letišti v Aucklandu), tak jsem tři noci měl společnost, byl to totiž dvojlůžkovej pokoj :-)

Za těch 14 dní jsem prošel mnohokrát centrum Aucklandu, 2x jsem byl na známé sopce ve měste Mt. Eden, 1x noční prohlídka nejvyšší věže Jižní polokoule "Sky Tower" (vysoká 328 metrů) atd.

Auto jsem nakonec sehnal přes internetový server trademe.co.nz, což je obdoba třeba českého Aukra. Nakonec jsem koupil Toyotu Camry, tento typ se tu nazývá "station vagon", protože je to dlouhé auto, kde je možné spát po sklopení zadních sedaček v ležící poloze. Auto je z roku 1994 a mělo najeto cca 320 000 km, teda hodně, ale jelo se s ním příjemně. Nakonec jsem se s cenou dohodl za 1700 NZD. Převod byl rychlý, stačilo zajít na poštu a během 5 minut auto bylo moje :-)

Takže po 4 dnech strávených v Aucklandu s Martinou, jsme se vydali vstříc jihu Severního ostrova, kde je hlavní město Wellington a kde Martina měla dojednané nějaké pohovory ohldně práce. Cestou z Aucklandu do Wellingtonu (cca 650 km) jsme projeli kolem největšího novozélandského jezera Taupo a kolem Národního parku Tongariro, kde jsou stále tři aktivní sopky až jsme nakonec večer dorazili do hlavního města.

Martinu jsem vysadil u jejího kamaráda a sám jsem šel hledat místo pro přenocování dvou nocí, našel jsem jeden levný hostel v centru, ale nebyla nikde možnost na delší dobu zaparkovat. Po půl hodině bloudění v autě jsem zastavil nedaleko parkoviště Národního novozélandského muzea Te Papa, kde mi nakonec jeden místní Maor, co pracoval pro muzeum a obsluhoval placení a závoru při výjezdu aut z parkoviště. Nakonec jsem si tam mohl nechat auto za pár dolarů až do pátečního rána, kdy jsem si objednal převoz auta trajektem na Jižní ostrov.

Druhý den, který jsem měl celý pro prohlídku města, jsem se vydal skrz celý střed města až k parlamentu a pak zase zpět. Bohužel bylo celou dobu zataženo, velmi foukalo a občas trošku i zapřšelo. Po té, co jsem zjistil, že lanovka (Cable car - jede k botanické zahradě na kopec nad centrem města) bohužel od dnešního dne na několik dní zavřela z důvodu údržby, jsem zamířil do muzea Te Papa, kde jsem nějakou dobu strávil a prošel tak 1/3, fakt je velký a vstup je zdarma :-)

Další den jsem si vyzvedl auto na parkovišti a přejel několik kilometrů do přístavu, kde mě čekal trajekt. Stálo mě převést auto a 1 dospělou osobu 189 NZD. Nic levného.

Cesta proběhla dobře a ze špatého počasí ve Wellingtonu mě přivítal Jižní ostrov krásným sluníčkem a teplem.

Pokračování příště :-)

Diskusní téma: Co jsem dělal v Aucklandu a cesta na jih

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.