Vyhledávání


Kontakt

Radek Nohejl
Wanaka, New Zealand

E-mail: radeknohejl@seznam.cz

Christchurch, Mt. Cook, Wanaka, Queenstown a nakonec práce ve Wanace

01.01.2011 23:31

24. ledna jsem skončil v práci a následující den jsme vyrazili s Tondou směr Christchurch. Při cestě jsme se zastavili jeden den v termálních lázních Hanmer Springs. 27. ledna jsme dorazili do Christchurch, kde zrovna probíhal "Buskers festival", kde jde hlavně o to nečím zajímavým nebo srandovním pobavit obecenstvo. Dohromady jsem v Christchurch pobyl cca 2 týdny. Během těch dvou týdnů jsem se pokoušel sehnat práci v supermarketech apod. Tonda to samé, ale oba bez úspěchu.

Také jsme si udělali pěkný 4denní výlet do Arthur's pasu a části West Coast ke dvou známým ledovcům - Fox Glacier a Franz Josef Glacier. Všechny 4 dny bylo nádherné počasí, skoro jasno, takže se ten výlet povedl na jedničku.

9. února jsme řekli sbohem Christchurch a vydali směr nejvyšší hora Mt. Cook, kde ve stejnojmené vesničce měl Tonda několik přátel s Liberce (odkuď je i on), kteří pracovali v hotelu. Proběhla oslava narozenin jeho kamaráda, poprvé jsem viděl Mt. Cook na vlastní oči a celé okolí je fakt velkolepé, jedno z nejhezčích míst na Novém Zélandu.

12.-15. února byl v plánu trip dál na jih - Wanaka, Queenstown, Glenorchy a okolí. Zase nám přálo počasí, krásné léto, které probíhalo. Ve Wanace jsem v místním New Worldu zahlédl nabídku práce. S myšlenkou, co kdyby, jsem vyplnil papíry a odevzdal. Dál jsem na to tolik nemyslel a jeli jsme dál. Viděli jsme teda Wanaku, zajeli jsme autem co to šlo do Národního parku Mt. Aspiring, navštívili jsme městečko Arrowtown, kde je jedna ulice stále s budovami jak ve zlatokopecké době, užili si centrum adrenalinových sportů město Queenstown i krásnou vyhlídkou nad městem, kam jsme vyjeli kabinovou lanovkou a spoustu dalších zajímavosti jako pozorování JetBoatů na řece nebo Bungie jumping z mostu. Při tomto cestování, užívání si volna, jsme se s Tondou stále hledali nějakou práci. Hotely, supermarkety, obchody, ale bezúspěšně. Až se mě překvapil 14. února hovor ze supermarketu ve Wanace. Dohodl jsem se na pohovoru druhý den a spěchal jsem směr Wanaka. Druhý den proběhl pohovor velmi pozitivně a dostal jsem na tři měsíce práci (WHS mají bohužel toto omezení, možnost pracovat pro jednoho zaměstavatele nejdéle 3 měsíce). S touto jistotou a s tím, že příští týden začnu práci, jsme Tondu odvezl na Mt. Cook Village do hotelu, kde zase jemu zavolali, že ho vezmou. Takže nakonec jsme ziskali oba práci. On bude mít nádobí v hotelu a já doplňovat zboží v supermarketu.

Ještě jsem měl necelý týden, než nastoupím a Tonda s dalším kamarádem Vojtou chtěli navštívit koncert Faith No More v Christchurch. Takže jsem absolvoval ještě jednu cestu Mt. Cook Village-Christchurch a zpět.

20. února jsem se vydal již sám směr Wanaka. V místních inzertních novinách jsem obvolával inzeráty na uvytování, ale všude mi řekli, že už je bohužel obsazeno. Nakonec jedna z posledních možností vyšla, jen to bylo ubytování u místního letiště, které je ale vzdáleno od New Worldu (supermarket) přesně 10 km.

Sambo jak se ten muž, co mi pronajal pokoj, jmenoval, nakonec jsem se dohodl a už jsem měl ubytování. Menší dům s velkou zahradou, hodným psem Snoopy a kočkou Pus Pus.

22. února jsem nastoupil do své nové práce.

Pokračování příště.....