Vyhledávání


Kontakt

Radek Nohejl
Wanaka, New Zealand

E-mail: radeknohejl@seznam.cz

Novinky z Nového Zélandu - červen / červenec 2010

04.07.2010 09:16

Aktuálně se nacházím zpět v Blenheimu, kde jsem již byl od listopadu do ledna.

Má práce v New Worldu po třech měsících skončila v květnu (WHS mají možnost pracovat pro jednoho zaměstnavatele jen max. 3 měsíce), ale dohodl jsem se na možnosti zažádat o work permit na jeden rok (pracovní povolení). Pro imigrační jsem potřeboval mít zdravotní prohlídku (360 NZD + nakonec ještě 125 NZD za další testy), pracovní smlouvu od zaměstnavatele, papíry o tom, jak hledali na moji pozici místního (Kiwáci mají přednost před cizincema, taková je politika), vyplněný imigrační formulář od zaměstnavatele, vyplněný imigrační formulář ode mne, 4 fotky a můj pas. To všechno jsem nakonec splnil a odevzdal na imigrační úřad ve Fraktonu (městečko u Queenstownu) 21. června 2010 a teď čekám na rozhodnutí.

Jelikož jsem nesehnal práci na jihu, tak jsem se vydal zpět do Blenheimu, kde je spousta práce na vinicích. Takže už týden pracuju na vinici a je to fakt náročné, jedna ruka mě bolí tak, že mi snad upadne :-(

Jakmile budu znát rozhodnutí od imiračního, tak se rozhodnu co dál. V případě pracovního povolení hnedka zamířím zpět do Wanaky a začnu opět pracovat v supermarketu. V případě zamítnutí asi zůstanu ještě nějakou dobu v Blenheimu.